Filosofi Bawang

ISBN: 9789672062394
Checking local availability
RM25.00
Product Details

Publisher,Komrad Buku
Publication Date,
Format, Paperback
Weight, 420 g
No. of Pages,

Sebuah buku yang ditulis oleh penulis bestseller, Anie Alja yang terkenal dengan tulisan tajam dan sarkastik beliau, selepas buku Filosofi Mak Singa. Filosofi bawang bukan sekadar buku membawang kosong, tapi penuh dengan teguran terhadap fenomena masyarakat kita, yang bakal menjentik hati pembaca dan membawa kesedaran untuk mengubah keadaan kepada yang tidak betul kepada betul.

"Dalam kebanyakan orang Melayu, sifat bawang ini berakar umbi dalam diri. Kita selalu rasa dibuli, dianaktirikan dan dibawangkan oleh orang keliling. Kita sering rasa diri menjadi mangsa keadaan, mangsa orang lain, seolah-olah kita tidak mampu berbuat apa-apa. Diam-diam beriman konon."

Customer Reviews

Based on 1 review
100%
(1)
0%
(0)
0%
(0)
0%
(0)
0%
(0)
A
Annis
RECOMMENDED

Tengok tajuk je dah sengih sorg2. Bawang pun ada filosofi. Hebat mcik n pcik bawang. Sekali baca isi dlm aduh terkena kat diri sendiri je. Banyk kisah2 menarik yg menjadi pengajaran. Dari konflik adik beradik, mak bapa, mcik pcik membawa ke jiran2. Bawang sgt ni. Kalau mak bapak tu biasalah pilih kasih. Kalau pcik mcik ni kisah dok banding2 kan anak sape lagi hebat. Best dan bnyk nasihat yg boleh diambil dari setiap kisah ni.