Ya Allah, Jangan Biarkan Aku Sendiri

Save RM5.40

Price:
Sale price RM21.60 Regular price RM27.00
Stock:
In stock (35 units), delivery 3-5 working days

Product Details

Publisher: PTS Publication

ISBN: 9789674813802

Format: Paperback

Weight: 420 g

Customer Reviews

Based on 4 reviews
100%
(4)
0%
(0)
0%
(0)
0%
(0)
0%
(0)
C
Cik Aisyah
YOU WILL NEVER WALK ALONE.

buku ini menyentuh tentang pergantungan serta pengharapan yang disandarkan kepada Allah dalam apa keadaan sekalipun. buku ini juga menceritakan tentang perjalanan seorang hamba yang sangat memerlukan Allah SWT tidak kira dalam keadaan senang ataupun susah sekalipun. kita semua harus tahu dan sedar bahawa kejayaan yang datang bukanlah kerana usaha gigih kita semata-mata tetapi ia juga daripada izin dan pertolongan Allah. oleh itu kita tidak pernah sendiri, Allah bersama kita.

A
Annis
RECOMMENDED

Sgt tertarik dgn tajuk buku ni. Antara yg diperkataan adalah bab jodoh. Ada antara kita yg masih struggle tak jumpa jodoh. Yg dah berjodoh pula lain kisahnya. Jodoh tak panjanglah, tak ada restu keluarga lah, Jodoh akan dtg tepat pada masanya. Kita perlu berusaha dan selebihnya beserah kepadaNYA. DIA lebih mengetahui. Selain itu, kita ni susah sgt nk ikhlas. Bila buat baik pasti kita nk menunjuk dan nak dipuji. Selalu minta perlindungandan pertolongan dari Nya. Kupasan yg sgt baik dan melekat di hati.

E
Emma
Ya Allah Jangan Biarkan Aku Sendiri

Pada hakikatnya, Allah tidak pernah membiarkan kita bersendirian. Tetapi kita yang sering kali meninggalkan Allah.
"Ingatlah Aku, nescaya Aku ingat padamu, dan bersyukurlah kepada-Ku dan janganlah kufur.” – Surah Al-Baqarah, ayat 152.
Dalam buku ini, penulis mengajak kita untuk mengenal konsep kebergantungan kita kepada Allah untuk membawa kita ke jalan yang benar. Kita tidak mahu hidup dalam keadaan dibiarkan oleh Allah dan jauh daripada hidayah-Nya.Terdapat 14 bab di dalam buku ini yang dikupas secara santai dan menggunakan bahasa yang mudah untuk difahami.

S
Sofi Zul
Recommended

‘Ya Allah, Jangan Biarkan Aku Sendiri’

Saya baca buku ini daripada empat buku (yang hampir berkaitan tajuk-tajuknya) Ustazah Asma Harun kerana amat tertarik dengan tajuknya. Dalam buku ini, saya rasa cukup sesuai dengan mereka yang merasa diri keseorangan. Antara topik yang pasti diperkatakan bila bercakap tentang keseorangan adalah jodoh. Memang fitrah semua orang untuk berpasangan. Nabi Adam yang berada di syurga pun kesunyian hinggalah dijadikan Hawa sebagai pasangannya.

Tetapi bagaimana dengan mereka yang mencari jodoh sampai ke sudah tak jumpa-jumpa? Ada yang dah jumpa tetapi tak mendapat restu keluarga. Ada yang dah dapat restu keluarga tetapi hati pula tak berkenan. Ada yang dah berkenan dan mendapat restu keluarga tetapi terpisah di tengah jalan. Sama seperti kematian, jodoh ni akan tiba tepat pada waktunya. Tidak dilambatkan ataupun diawalkan. Apa yang perlu kita lakukan adalah terus bersangka baik dengan Allah.

Selain jodoh, buku ini juga mengajar kita agar sentiasa tenang dan tidak bersedih. Caranya adalah dengan mengingati Allah. Selari dengan firman-Nya dalam surah al-Rad, ayat 28,”…dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.” Ketahuilah bahawa Allah sentiasa ada bersama-sama kita seperti yang tertulis dalam surah al-Baqarah, ayat 186, “Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan doa mereka yang berdoa apabila mereka memohon kepada-Ku…”

Payment & Security

Payment methods

Public Bank Mastercard CIMB Bank FPX Hong Leong Bank Maybank Visa

Your payment information is processed securely. We do not store credit card details nor have access to your credit card information.


Security